woensdag 30 oktober 2013

Om de kriebels van te krijgen

 Help! Deze keer geen mooie kleurige haakplaatjes.
Nee, HELP! Het jeukt op mijn hoofd.

*krabberdekrab*

Wat kan dat nou zijn?
Na inspectie van man is het al gauw duidelijk. Kom ik even bedrogen uit als ik dacht dat ik ze na mijn kindertijd nooit meer tegen het lijf zou lopen: LUIZEN!

Ja, daar krijg je ook de kriebels van he?

De volgende ochtend meteen richting apotheek voor een speciaal shampootje en een luizenkam. En na een beetje kammen kwamen de eerste dikke exemplaren al tevoorschijn.




Na nog heel wat gekam en geshampoo, is de jeuk weer over en zijn de luizen uit de weg geruimd. Waarschijnlijk zijn ze met het nichtje van mijn man meegekomen die een tijdje geleden bij ons in huis was en zijn de luizeneitjes die ze heeft achtergelaten nu uitgekomen.

Het meest verontrustende van dit vieze, kriebelige luizenverhaal is dat ik tijdens de grondige haarinpecties nog iets ergers tegenkwam in mijn haarbos. Daar zaten ze, verstopt tussen mijn blonde haren: een paar witte exemplaren. En die kan ik er niet zomaar uitkammen...


                                                           Nu meen ik het écht: HELP!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten