zaterdag 26 oktober 2013

Gehaakt babydekentje

Eind dit jaar of begin volgend jaar krijgen we er een kleine man bij in de familie. Zodra we wisten dat mijn schoonzusje een jongetje zou krijgen, begonnen de haakradars te draaien in mijn hoofd. Wat zou ik kunnen maken als cadeautje?

Ik had zin in iets niet al te moelijks, lekker doorhaken en dus kwam ik uit op dit babydekentje van Haken en Meer. Na twee weken haken is het af. En wat ben ik blij met het resultaat!


Het is mijn eerste ´groter´ project en het was zó leuk om te maken. Ik vind de kleuren mooi, al is dat op de foto´s niet zo goed te zien.

 


Toen ik op ongeveer een derde was, had ik wel erg veel loshangende draadjes aan de zijkanten. Ik zocht op internet naar een handigere manier en vond de tip om de draadjes mee te haken. Dat ging prima! Bij iedere toer haakte ik de draadjes van de voorgaande in de eerste steken mee. Er is niks van te zien, het was heel handig en scheelt erg veel draadjes afhechten aan het einde.

De afmetingen zijn 75 x 95 centimeter. Ik heb gehaakt met haaknaald 3,5, dat is voor mij heel groot! Van iedere kleur (lichtblauw, wit, donkerpaars en turquoise) zit er iets meer dan één bolletje in, de kleuren die in de rand terug komen ongeveer twee bolletjes. Voor de tussensteekjes heb ik van twee kleuren ongeveer een half bolletje glittergaren gebruikt.

Laat het nieuwe neefje nu maar geboren worden!

2 opmerkingen:

  1. Het is een schattig dekentje geworden!

    Groetjes,

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, wat leuk om dit blog tegen te komen. En ook zo speciaal..... Zo ver weg uit Nederland! Gaaf hoor :-) Heel veel succes daar en het dekentje is ontzettend mooi.
    Groetjes Carol

    *handmadenl.blogspot.nl*

    BeantwoordenVerwijderen