woensdag 23 oktober 2013

Een ´kleine´ verrassing

Ken je dat programma ´Mijn verborgen zwangerschap?´ (´Embarazo secreto´, ik weet niet of het in Nederland op televisie is en hoe het precies vertaald wordt) Waarin een vrouw haar zwangerschap verbergt omdat ze het niet kan of wil vertellen aan haar omgeving.

Ik maakte er deze week zelf eentje mee! En ik ben dus nog steeds in shock.

Dit is Alejandra, ook wel Ale, een van mijn medewerkers in Flavour, mijn restaurantje / lunchroom. Ze staat hier op de foto met haar eerste kind, Arleth.



Foto: Marcelo Perez / Oneworld


Arleth was een ´ongelukje´ waardoor Ale op haar 21e haar studie geneeskunde moest stopzetten. Vorig jaar is ze bij ons komen werken en begin dit jaar heeft ze dapper haar studie weer opgepakt. ´s Ochtends vanaf zeven uur gaat ze naar de universiteit, tussen de middag kookt ze lunch voor haar vriend, zijn moeder en haarzelf en vervolgens werkt ze ´s middags in Flavour.

Maandag zag ik op de Facebook pagina van haar vriend, dat hij schreef blij te zijn over een paar weken vader te worden van een meisje. De volgende dag vroeg ik aan Ale of alles ok was bij haar thuis, had haar vriend soms een andere (zwangere) vriendin. ´Nee, ik ben zwanger´, antwoordde ze, schoof haar jasje open en showde me haar buik! Hoe ver ze was? Het antwoord was acht (!!) maanden, ze is over een paar weken uitgerekend.



Niemand van mijn medewerksters had het opgemerkt. Ze droeg altijd wijdvallende kleding en we hebben haar nooit horen klagen. Ze heeft de zwangerschap met vijf maanden opgebiecht aan haar moeder en wanneer ze het ons wilde vertellen? Als het aan haar lag waarschijnlijk pas als de baby er zou zijn. Ik moet nog steeds bijkomen van de shock en iedereen met mij, we hadden het écht niet opgemerkt.

Waarom ze het nooit heeft durven vertellen? Onder andere door problemen thuis. Ze schiet niet goed op met haar schoonmoeder want ze wonen met elkaar in een heel klein huisje en daarnaast door problemen tussen haar en haar vriend. In Flavour hebben we ook niet een al te beste tijd achter de rug met weinig klanten en daar bovenop een diefstal een tijdje geleden. Ze voelde zich waarschijnlijk bezwaard. Wij houden er een beetje nare smaak aan over, zó jammer dat ze ons niet in vertrouwen heeft durven nemen en niks van haar zwangerschap heeft kunnen delen met anderen.

Nu gaan we gauw een babyshower organiseren en héél snel vervanging zoeken!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten