zondag 20 oktober 2013

Een mutsje voor de thee

Voor ons trouwen kreeg ik twee leuke theeserviesjes. Een theepot met bijbehorende kopjes en schoteltjes. Zo wordt theedrinken wel erg leuk! Maar als ik thee maak in de pot, wordt het al gauw koud. Theemutsen kennen ze hier in Bolivia (nog) niet dus dus ging ik op zoek naar zelfmaak ideetjes voor theemutjes. Inspiratie genoeg!

Een hele concrete beschrijving om zelf een theemuts te naaien op Hip Handwerk. Ideaal voor beginnende naaisters zoals ik.

Ook op Boontjes.be vindt je een duidelijke (foto) beschrijving voor je eigen theemuts. Op de website van Landleven zie je de uitleg voor het  naaien van een kippentheemuts.

Ga je liever haken? Check deze exemplaren:

Een kattige theemuts op Craftown.com. Let vooral op het tuitje dat aan de achterkant zit, dat maakt het ontwerp misschien net wat twijfelachtig :-)


Iets klassiekers gehaakt, zoals deze theemutsen met bloemen. (Gratis patroon op Ravelry)




Een hele duidelijke beschrijving van een gehaakte theemuts vindt je op Why didn´t anyone tell me? In het Engels, maar met héél veel foto´s.



Het leuke hiervan is, dat je helemaal kunt haken zoals je dat zelf wilt. Het nadeel vind ik zelf, dat het niet echt een theemuts is, maar meer een ´jasje´ voor je theepot.

En dan nog één theemuts, om in de sfeer te blijven: deze Nederlandse mutsen van bij Theetante San. Die zou mooi tussen mijn hele verzameling Nederlandse spulletjes passen. 


Welke het wordt weet ik nog niet. Eerst nog een paar andere projectjes maken en dan eens kijken hoe ik mijn thee warm ga houden. Ik nijg naar een combinatie van naaien en haken.

Wat gaan jullie doen dit weekend? 
Gisteravond hadden we een diplomauitreiking van een cursus die man heeft afgerond, dat zijn toch altijd speciale momentjes. Vandaag even lekker erop uit, het is heerlijk weer, tussen de 20 en 25 graden en hopelijk tijd om nog flink wat op te schieten met mijn haakproject.

Fijne zondag!

1 opmerking:

  1. Via een reactie van jou op mijn blog, kom ik weer op juw blog terecht. Wat heb je een leuk blog. Ik ga je volgen hoor. En ik ga snel eens al je verichten op je blog lezen, want ik ben wel benieuwd naar je bruiloft.

    BeantwoordenVerwijderen