donderdag 23 mei 2013

In de wolken - In the clouds

Even woonde ik echt in de wolken, zo mistig was het! We gaan hier richting winter en dus zit er af en toe een flink koude en mistige ochtend tussen. En de wolken hangen dan echt bijna tot op de grond, zoals op deze foto te zien is.

I really lived in the cloudes for a while. We are heading towards the winter and now and then we have such a misty and cold morning!


Toen ik op mijn werk aan kwam, wachtte me een mooie verrassing: een van de bomen staat in bloei! We hebben binnen in het restaurant twee bomen staan. Maar die zijn vrij lastig te onderhouden, omdat ze nooit regen krijgen en geen natuurlijk zonlicht. Ze zitten vol met beestjes maar die regenen er nooit eens goed uit. We hebben een chemisch goedje om te spuiten, maar de bovenste blaadjes kunnen we niet bij. En nu zitten er prachtige bloemen in en ik spotte ook nog heel veel knoppen! Dat zou toch moeten betekenen dat het goed gaat met de bomen.


When I arrived at work there was a nice suprise: the trees are blossoming! Inside in the restaurant we have two trees but they are hard to maintain because the are inside and don´t receive rain or natural light. Now they are blossoming, so I guess that is a sign the trees are doing well!




Verder voegde ik me ook bij de uilenclub en haakte ik twee uiltjes. Hiervoor gebruikt ik het leuke en makkelijke patroontje van Bunny Mummy. Mijn eerste patroontje in het Engels, maar het ging prima door de duidelijke beschrijving. Het uiltje kwam er wat kleiner uit dan ik dacht, dus maakte ik nog een grotere door er twee rondjes stokjes extra bij te haken. Maar eigenlijk vind ik die kleine toch het leukst :-)

Now I also can join the owlclub, because I made my first owls in crochet! I made them with this tutorial from Bunny Mummy, which is very easy due to all the pictures. The owl came out smaller then I thought, so I made a bigger one just by crocheting two rounds extra. But to be honest, I like the smaller one more :-)






Ik had zin in een groter haakproject, maar wat? Ik heb iets gevonden, daarover later meer!

I really wanted to start a bigger crochet project, but what? I found something, later more!

1 opmerking:

  1. Ik vind ze super leuk. Je wordt er vrolijk van als je ze ziet.
    Heb nu 3 haaknaalden met een handvatje gekocht voor je, nr. 3, 31/2 en 4. Ze komen met Geke naar je toe. Weet je wat de verkoopster in de wolwinkel tegen me zei? Veel vrouwen haken te krampachtig en krijgen daardoor last van hun polsen. Bij het haken zette ze zelf altijd de wekker om klachten van de pols te voorkomen. Zij had bij zichzelf ontdekt dat ze na een half uur haken (vaak ook veel te krampachtig haken) een klein beetje last kreeg van haar pols. Nu zet ze de wekker op een half uur, ze moet dan even wat anders doen, b.v. thee zetten, even naar buiten lopen, en dan gaat ze weer een half uur verder. Zo zijn volgens haar klachten te voorkomen. Uitproberen? Doei, Ma

    BeantwoordenVerwijderen