vrijdag 13 december 2013

Rood-wit-blauw

Mijn blog over theemutsen een tijdje geleden kwam me deze week van pas. Ik kan niet zeggen dat ik mijn eerste theemuts heb gemaakt, maar het komt wel in de buurt.

Wat maak je voor een Nederlands - Boliviaans bruidspaar dat in Nederland wil gaan wonen? Een rood-wit-blauw theepakket!


Ik had een klein theepotje voor het grijpen en haakte een teacosy naar dit model. Het was een beetje passen en meten omdat het patroon voor een grotere theepot was bedoeld, maar uiteindelijk was ik niet ontevreden.




Het schattige Nederlandse stofje dat om het mandje zit was nog over van onze bruiloft. Mijn moeder, de held, had hier 130 zakjes van genaaid voor de gasten als herinnering. Ik knipte een reep van de stof en heb die om het (Bolivaanse :-) ) mandje geplakt.



Twee theeglazen en wat zakjes Pickwickthee en zo was ik heel tevreden met mijn cadeautje in Nederlandse stijl.

Verder nog wat Work in Progress:



Mijn granny deken is bijna klaar! Nog even doorzetten met de rand en dan ben ik er. Als het af is, mag ik van mezelf wol gaan kopen voor de super Crochet Along. Ik zit nog in twijfel over een één- of tweepersoons deken. Ik nijg naar tweepersoons, want we hebben maar één bed en dat is dat van onszelf.

Aan ene kant ben ik bang dat ik dan geen tijd meer heb voor andere haakprojecten, aan de andere kant wordt het netjes verspreid over het hele jaar dus zo´n vaart zal het ook niet lopen. Wat zouden jullie doen?

Fijn weekend!

( Nog een afsluiter voor de kattenliefhebbers. Die van mij is heel nieuwsgierig als het over toiletbezoekjes gaat :-) )


2 opmerkingen:

  1. Wat wordt die deken gaaf!!
    Hihihi die poezenbeesten, erg grappig hoe ze zitten te kijken maar nee hier geen stalkers op de wc, hooguit een kind dat je toch echt wat moet vragen als je even zit.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk "Hollands" pakketje. En die poezen....zeer herkenbaar. Die van mij bleef graag kijken als ik in bad lag.

    BeantwoordenVerwijderen