maandag 4 november 2013

Grannydeken

Deze week trok ik een aantal conclusies:

Ik heb allerlei cadeautjes gehaakt de afgelopen weken, maar het is hoog tijd voor iets moois in huis. Zoiets waarvan een bezoeker kan zien dat er gehaakt wordt in dit huis (oké, op de rondslingerende bollen wollen, draadjes en haaknaalden na dan). 




Mijn eerste ´grote´ project, zoals deze babydeken, vond ik erg leuk om te maken. Zoiets dat je op kunt pakken wanneer je thuis komt, en lekker door kunt gaan haken zonder al te veel te hoeven tellen of nadenken. Ik heb dus nog wel zin in een nieuw groter haakproject.  



En dus.... presenteer ik bij deze het begin van mijn nieuwe granny square deken! Ik heb gekozen voor wat grotere gekleurde vlakken en haak grannys van zeven toer. Ik haak ze samen op de join as you go manier.



Natúúrlijk gaat het erom om de bolletjes wol op te maken, maar ik kon het niet weerstaan om wat extra kleurtjes in te slaan. Ik zou maar zonder komen te zitten....

Oh ja en als laatste trok ik nog een conclusie: ik ga komend jaar meedansen in het grootste carnaval van Bolivia! Daar over later meer en hier alvast een voorproefje:



 





6 opmerkingen:

  1. Je poes vindt het deken alvast fantastisch (ik ook)
    wat een schatje, zeg!

    En meedansen in Bolivia? Daarbij kan ik me niets voorstellen.
    Moet je daarvoor vooraf oefenen? En hoe lang blijf je dan ginder?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, ik lees nu pas dat je gewoon daar WOONT.
    Als dat niet geweldig is.

    Dat vraagt om méér te lezen op je blog.
    Maar nu moet ik eerst nog verder schoolwerk voorbereiden (jij was mijn ontspanning tussendoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, goed excuus om meer bolletjes te kopen. Je zou maar eens tekort komen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, je zit beslist niet stil Maaikie! Wat een gave dingen heb je de afgelopen tijd gehaakt: en die granny-deken waar je nu mee bezig bent: wowie! Ik ga vandaag mijn laatste dagje werken voor mijn verlof en dan beloof ik een mailtje te sturen (vanaf volgende week dus toch tijd zat) en ga ik even verder wat haakinspiratie bij je op doen ;-)
    xxx
    Chan
    ps. Ik zal bloglovin eens installeren, dan krijg ik ook meldingen wanneer je iets nieuws hebt gepost.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, vond je blog via Annemarie. Wat een leuke dingen maak je (ben stiekem verliefd op je kat, hahaha).
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Esther1 Ik ben stiekem ook een beetje verliefd op mijn poes, daarom komt ze regelmatig voorbij ;-)

      Verwijderen