woensdag 19 februari 2014

Haken en méér


Het is hier even stil geweest, maar wéér had ik problemen met mijn telefoon en nu heb ik wéér een nieuwe. De zoveelste! Nu maar hopen dat deze het langer uithoudt, mooie foto´s maakt en het bloggen makkelijker maakt zoals mijn vorige telefoons.

Mag ik eerst even zeggen hoe trots ik ben op onze Nederlandse deelname aan de Olympische Spelen?



Bron: nrc.nl
 Als Nederlandse in het buitenland word ik er helemaal blij en trots van. Vol spanning volg ik het schaatsen en gelukkig is er dit jaar een Boliviaans televisiekanaal dat de moeite heeft genomen om de rechten aan te kopen. En wat zijn de presentators onder de indruk van de Nederlanders! We zullen het er niet over hebben hoe ze de namen uitspreken, iets als ´Woest´, ´Cremer´ en ´Twitter´, maar ik kon niet blijer zijn met hun inzet en enthousiasme op de vroege ochtend.



Ik hoop dat ik de komende week nog wat mooie wedstrijden kan meepikken en natuurlijk dat het einde van de medaille score nog niet in zicht is.

Ondertussen loopt een deel van het land hier onder water. Een zorgwekkende situatie, waar we hier in de stad gelukkig weinig (echte) last van hebben, maar veel mensen op het platteland lijden heel erg onder de zware regenval. Huizen en dorpen lopen onder, groente en fruit dat onverkoopbaar wordt en vee dat verdrinkt. Check bijvoorbeeld dit filmpje waarbij een vrachtwagen in de rivier verdwijnt.



Natúúrlijk hebben mijn haaknaald en ik niet stil gezeten en heb ik leuke dingen gemaakt in de tussentijd. Een paar roze grannie squares voor iemand die ze goed kon gebruiken. Ze zijn inmiddels op de post naar Nederland.


Een paar van deze leuke uiltjes, geweldig om restjes weg te werken! 



En ik kon het niet laten nog een paar van die leuke pannenlappen te haken.


En dan..... (tromgeroffel)............nog anderhalve week voordat ik mag meedansen in het grootste carnaval van Bolivia. Dit weekend gaan we op ´generale repetitie´, waarbij de hele optocht alvast een voorproefje geeft voor het weekend daarna. Deze stad is zo carnavalsgek dat er extra breden straten zijn aangelegd voor de optocht en een 45 meter hoog beeld is gebouwd van de Maagd waar het hele feest jaarlijks aan opgedragen wordt: de Virgen de Socavón!



Krijg je bij carnaval een beetje gekke smaak in de mond? Het Boliviaanse carnaval lijkt in níks op dat van Nederland (nou ja ok, het alcoholgebruik misschien :-) 

Ik dans mee in deze groep tussen de mannen, bekijk echt even het filmpje!  

Doen jullie iets met carnaval? Een reisje Bolivia misschien? 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten